HTML

Újra a levegőben!

2011.06.25. 18:32 vass_t

Pénteken végeztem a vizsgáimmal, így ma több, mint  két hónap kihagyás után újra repülhettem! Persze már a héten nézegettem az előrejelzéseket, és igaz, hogy a Topmeteo nagyon jót írt a szombatra, Gyöngyösi Andris oldala eléggé lehúzta a várható időjárást. Ezért aztán nem is nagyon készültünk nagy időre („az erős szelet mindig túlértékeli a Topmeteo”-Bauer Jani). Azért deklaráltam egy Borota hurkot, hátha...

Ahogy az előrejelzés is írta, elég hamar indult az idő, és szerencsére már fél 12-kor fel is szálltam. Várkonyi Szabival (Foka 4) terveztünk valami repülés-fotózkodást. Csőrlés után egy kínszenvedés volt fennmaradni, nagyon szűkek voltak a termikek, és ráadásul egy termiken belül is nagyon változott az erősség. Majdnem vissza is szálltam, de végül sikerült kiemelkednem, és Szabival együtt elindultunk észak-nyugati irányba, mert nyugaton egy hatalmas leárnyékolást láttunk, északról pedig egy zápor kerülte el a repteret.

Az első siklás meglepően hosszúra sikerült, a nagy, sötét felhők a vártnál sokkal jobban emeltek, és mivel sorba voltak rendeződve, csak vettük egyiket a másik után. Ekkor megejtettük a fotózkodást is, jó kis képeket csináltunk! Az alap nem volt túl magas, de a reptér fölötti 1400-1500-hez képest már emelkedett egy kicsit. Mivel előttünk volt egy zápor, én viszonylag hamar kimentem balra, ahonnan egyrészt láttam, hogy a zápor mögött jön egy másik, másrészt meg láttam, hogy itt is van egy felhősor, ami viszonylag jól nézett ki. Szabi kérdezte, hogy hova megyek, és mivel ekkor már hosszú másodpercek óta a -3-4-ben merültem, és már a felhősor se nézett ki olyan jól, ezt én is megkérdeztem magamtól. Elég hamar 700 környékén találtam magam, de szerencsére- bár elég szenvedős volt az idő alacsonyan, azért erős emelésben tudtam kiemelkedni. Láttam egy tarlótűz-szerű jelenséget is magam előtt, de mire odaértem, már csak a felhőből lelógó része volt meg, és fogalmam sincs, mi lehetett az, mert nem volt égett tarló alatta. Le is fotóztam, kicsit gyenge a minősége, de javítottam Photoshoppal, és látszik valamennyire. Lehet, hogy egy tuba volt?

Szabi és a YY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Ez a kis lelógó szakáll maradt belőle, mire odaértem.

Utána délnek fordultam, pedig a szolnok MCTR irányába nagyon jól nézett ki az idő, kicsit fájt is a szívem, hogy nem kérdeztem meg a FICet, hogy lehet-e arra menni. De dél fele is szép felhők voltak, úgyhogy megbékéltem a helyzettel. A délre vezető felhősor végig tartott, az alap már feljebb kúszott, 1900on még nem értem el. Itt kipróbáltam a Jonhy wee-t, amivel először nem voltak túl jó tapasztalataim (kb egy éve), de most nagyon megelégedtem vele, főleg azért jó, mert többször is lehet használniJ Végül elmentem nyugati irányba, amerre szintén jó égkép fogadott, úgyhogy gondoltam, hogy majd erre megnyújtom a repülést. El is repültem a Tiszáig, majd vissza akartam fordulni, de már megint alacsonyra kerültem. Szerencsére ez már nem zavar annyira, mint régen, és kis emelkedés után tovább megyek erősebb emelést keresni.

 

Délen már ilyen volt az égkép: mintha egy másik nap lenne.

Úgy gondoltam, hogy a Tisza vonalát már nem keresztezem, hanem inkább elindulok hazafele, de ezen az úton is többször meg kellett állni egy-két gyengébb emelésben, mielőt megkezdtem volna a végsiklást. Az utolsó 40 kilométeren már majdnem teljesen halott volt az idő, pedig még csak 3 óra múlt. A zápor elintézte, még a repteret is elverte. A végsiklás alatt még én is megáztam egy picit, bár nem tudom, miből esett rám az eső...

 

Hazafelé

Sajnos a leszállásom is olyan volt, mint az egész repülés, látszott rajta a kihagyás, meg a fáradtság. Elég szétszórt voltam a táv alatt. De most már remélem, visszakerülök a régi kerékvágásba, holnap már meg is kéne repülni a kiírt távot!

 

Végül egy kis összefoglaló a főbb hibákról:

-         Először is a kiírt Borota hurkot szerintem ha nem is simán, de meg lehetett volna repülni. Több is benne volt a napban. Emiatt az átlagsebességemmel sem vagyok túlzottan elégedett, főleg így szabad távon.

-         Az erős szél előnyeit sem tudtam igazán kihasználni, mivel majdnem minden száron kaptam egy kis szembeszelet. Ez nem tudom, hogy lehetséges, de nekem sikerült... Összességében a SeeYou 30 km/órás szelet kalkulált, de kis területeken volt 40 km/órás is. Ráadásul a végsiklásnál is folyamatosan korrigálnom kellett az irányt.

-         A pályák: még nem igazán megy ezeknek a -3 méteres zónáknak az elkerülése, pedig azért nem bánnám. Még mindig az a gondom, hogy nagyon lelassítok emelésben, ami most az erős szél miatt még inkább kijött.

A repülés az OLC-n: www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/flightinfo.html

 

Tehát: jöhet a tábor, a megrendelt jóidő megérkezett!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://stdcirrus56.blog.hu/api/trackback/id/tr413014286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása